U četvrtak, 27. svibnja 2021. održali smo prvi ovogodišnji Meetup postojećih i novih, budućih potpisnika Povelje o volontiranju zaposlenika, u sklopu projekta “Radius V”. Jučerašnje događanje poslužilo je i kao najava za tradicionalnu godišnju Nacionalnu konferenciju o volontiranju zaposlenika koja se planira za jesen u Zagrebu.
Brojne tvrtke priključile su nam se na Meetupu kako bismo razgovarali o prilikama i izazovima u uspostavljanju i provođenju volonterskih programa, o volontiranju tijekom COVID-19 epidemije te smo razmijenili primjere dobre prakse. U proteklih godinu dana susreli smo se s brojnim izazovima. Pandemija je organizacije natjerala da se prilagode tim novim specifičnim uvjetima i pronađu rješenje na koji način provoditi volontiranje i doprinositi boljitku zajednice na siguran način.
Volontiranje u tvrtkama ima osobitu vrijednost za samog zaposlenika kroz upoznavanje zajednice, učenje novih znanja i vještina te stvaranje osjećaja pripadnosti i korisnosti. Prednosti za organizaciju uključuju poboljšanje percepcije poduzeća u društvu, povećanje morala timova, te provođenje volontiranja ukazuje na društveno odgovorno poslovanje. U cijelom tom procesu, iznimno je važno sustavno pristupiti razvoju programa volontiranja zaposlenika u organizacijama te im omogućiti uvjete za volontiranje. I zato smo se okupili kako bismo započeli novo poglavlje uz razmjenu znanja, iskustava, dobrih praksi i podizanje svijesti o važnosti volontiranja zaposlenika.
Među okupljenima bili su i predstavnici tvrtki INA, Hrvatski Telekom, Coca-Cola, Pliva, HEP opskrba, Mazars, Decathlon, Cinnamon Agency, OTP, PBZ, Erste banka, PricewaterhouseCoopers, Hrvatska Lutrija, Adikko banka i GlobalLogic koji su podijelili iskustva svojih zaposlenika-volontera u doba pandemije COVID-19. Sudionici su govorili i o tome koliko je volontiranje zaposlenika važno za organizacijsku kulturu tvrtke, njezino društveno odgovorno poslovanje, njezine zaposlenike, lokalnu zajednicu i društvo u cjelini.
Povelja o volontiranju zaposlenika prva je takve vrste u Europi, a inicirali su je Volonterski centar Zagreb, Hrvatski centar za razvoj volonterstva i Mreža za razvoj korporativnog volontiranja. Cilj inicijative je uvođenje sustavnijeg pristupa volontiranju kroz definiranje pravila volontiranja, stvaranje pogodnog okruženja za volontiranje te usvajanje standarda volontiranja.
Hvala udruzi OAZA što nam je ustupila svoj prekrasan prostor za održavanje događaja i hvala svima prisutnima na dijeljenju znanja i iskustva, i povezivanju. Zajedno dalje koračamo malim koracima prema boljoj budućnosti.