U najnovijoj epizodi podcasta Volonterskog centra Zagreb, naš gost je bila Vlasta Lukačević, psihologinja iz I. gimnazije Zagreb i koordinatorica školskog volonterskog kluba. Njeno dugogodišnje iskustvo u radu s mladima i vođenju volonterskog kluba, kao i brojni pozitivni primjeri njenih učenika, pružaju nam uvid u snagu volontiranja u obrazovnom sustavu.
Rad s mladima: privilegija i inspiracija
Vlasta Lukačević ističe kako je rad s mladima, posebno srednjoškolcima, iznimna privilegija. “Fascinira me transformacija koja se događa od prvaka s 14-15 godina do trenutka kada postaju mladi, zreli ljudi,” kaže gospođa Lukačević. Dodaje kako je užitak promatrati i sudjelovati u tom razvoju te biti prisutan u svakom koraku njihovog sazrijevanja. Takav rad ne samo da je poticajan, već je i duboko ispunjavajuć, navodi ona.
Volonterski klub I. gimnazije ima bogatu tradiciju i djeluje već 17 godina. Ipak, začetke volonterstva u školi možemo pratiti čak 30 godina unazad, kada su učenici pokrenuli prvu humanitarnu akciju. Ta akcija kasnije je evoluirala u Fond solidarnosti I. gimnazije, koji i danas pomaže učenicima u nepovoljnim životnim uvjetima, kao i darovitim učenicima. Volonterski klub nastao je iz ideje širenja solidarnosti i danas predstavlja snažnu platformu za razvoj mladih kroz razne aktivnosti.
Izazovi i važnost volontiranja u postpandemijskom razdoblju
“Volontiranje je prilika za razvijanje niza vrijednih životnih vještina kao što su soft skills, liderstvo, poduzetnost, upravljanje grupom te osmišljavanje i provedba projekata,” naglašava psihologinja. Ove vještine ključne su za osobni i profesionalni razvoj mladih jer ih pripremaju za izazove u budućnosti.
Gospođa Lukačević posebno ističe kako je razdoblje nakon pandemije i potresa značajno utjecalo na mentalno zdravlje mladih, povećavši njihovu ranjivost i osjetljivost. “Više nego ikada moramo brinuti o psihološkoj otpornosti i jačanju mladih,” naglašava. Izražava zabrinutost zbog povećane rizičnosti zbog straha od pogrešaka kod djece, napominjući da pogreške ne smijemo promatrati kao nešto negativno, već kao priliku za učenje. “Kreativna rješenja često dolaze iz slučajeva kada smo napravili pogrešku – ne smijemo mladima uskratiti to iskustvo,” dodaje.
Poslušajte što smo sve još saznali o školskom volontiranju na našem YouTube kanalu!