Volontiranje zaposlenika

 

Volonterski centar Zagreb na razvoju volontiranja zaposlenika radi od 2007. godine. Intenzivna suradnja s poslovnim organizacijama na temu volontiranja zaposlenika započela je 2017. godine osnivanjem Mreže za razvoj korporativnog volontiranja te se otada sve do krizne 2020. godine kontinuirano radilo na promociji i razvoju volontiranja zaposlenika putem sastanaka Mreže i organizacijom godišnjih Nacionalnih konferencija o volontiranju zaposlenika. Također, 2019. godine pokrenuto je i potpisivanje Povelje o volontiranju zaposlenika kada je 24 organizacije potpisalo Povelju i time potvrdilo namjeru sustavnog pristupa razvoju volontiranja zaposlenika. 2020. godine zbog COVID-19 epidemije proaktivna suradnja je prekinuta te je u proljeće 2021. u sklopu projekta „Radius V“ ponovo pokrenuta. 09. rujna 2021. održana je 4. Nacionalna konferencija o volontiranju zaposlenika, te je Povelju o volontiranju zaposlenika potpisalo još 5 tvrtki, što čini ukupno 29 potpisnika Povelje:

  1. Coca-Cola HBC Hrvatska
  2. Mazars Hrvatska
  3. HEP Opskrba
  4. PLIVA
  5. INA
  6. GlobalLogic
  7. Nestlé
  8. Hrvatski centar za razvoj volonterstva
  9. Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
  10. 8 Sigma d.o.o.
  11. A1 Hrvatska
  12. Addiko bank d.d.
  13. Ano d.o.o.
  14. Anparo d.o.o.
  15. DM-drogerie markt d.o.o.
  16. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
  17. Erste banka
  18. Grawe Hrvatska
  19. Hrvatska lutrija
  20. Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
  21. Hrvatski Telekom
  22. Janaf
  23. Kaufland Hrvatska
  24. L’Oreal Adria
  25. OTP banka
  26. Philip Morris Zagreb
  27. PwC Hrvatska
  28. Privredna banka Zagreb
  29. Vertiv Croatia

Volontiranje zaposlenika podrazumijeva volonterski angažman zaposlenika organizacije koji se odvija u organizaciji tvrtke. Uz klasično odgovaranje na potrebe zajednice novčanim ili materijalnim doprinosima, privatnom sektoru se otvara mogućnost da zaposlenici:

  • volontiranjem pružaju svoja znanja i vještine pro-bono, na korist neprofitnog sektora ili pojedinaca.
  • volontiraju u volonterskim akcijama koje nisu usko povezane s njihovim područjem rada, ali odgovaraju na neku od aktualnih potreba zajednice.

Tvrtke u Hrvatskoj sve više volontiraju, a ovo su neki od primjera dobre prakse:

Hrvatski Telekom – osim volontiranjem, Hrvatski telekom pomaže zajednici i donacijama, te je tako donirao tablet uređaje i besplatni internet za domove za starije kako bi oni najugroženiji tijekom pandemije mogli biti u kontaktu sa svojim obiteljima. Više o cijeloj priči možete pročitati ovdje.

GlobalLogic – tvrtka koja je izuzetno puno volontirala u krizi 2020. godine – od razvoženja prehrambenih namirnica i higijenskih potrepština i dostavljanje na kućni prag onima kojima je to bilo najpotrebnije, pomagali su i u donošenju drva za ogrjev i u sličnim poslovima. Više o volonterskim akcijama pročitajte ovdje.

VCZ redovito komunicira i daje podršku tvrtkama i organizacijama u pokretanju i provođenju volonterskih programa. Više detalja o prve tri Nacionalne konferencije o volontiranju zaposlenika pročitajte ovdje.